Τα επώνυμα άρθρα καθώς και οι αναδημοσιεύσεις από άλλους ιστότοπους εκφράζουν τις απόψεις των συντακτών τους. Τα υπόλοιπα κείμενα του ιστολογίου εκφράζουν την άποψη της συντακτικής ομάδας.
Από σήμερα (9/3/2016) ξεκινάμε την δημοσίευση (στο αριστερό side bar του ιστολογίου, στο πάνω μέρος) των Τεχνικών Δελτίων Γεωργικών Προειδοποιήσεων για την Πρέβεζα, που ξεκίνησε να συντάσσει το Περιφερειακό Κέντρο Προστασίας Φυτών και Ποιοτικού Ελέγχου Ιωαννίνων, με βάση τα στοιχεία του Μετεωρολογικού Σταθμού που εγκαταστάθηκε πρόσφατα στην Πρέβεζα. Η αρχή γίνεται με το Τεχνικό Δελτίο Πατάτας (7-3-2016) και θα ακολουθήσουν Δελτία και για άλλες καλλιέργειες.

Τετάρτη, 9 Ιουλίου 2014

"Οδηγός του Πολίτη" από την Περιφέρεια Ηπείρου.

Η Περιφέρεια Ηπείρου προχώρησε στην έκδοση ηλεκτρονικού "Οδηγού του Πολίτη" στον οποίο έχουν συγκεντρωθεί και κωδικοποιηθεί όλες οι διοικητικές διαδικασίες που αφορούν τις συναλλαγές του πολίτη με την Περιφέρεια. Το σχετικό Δελτίο Τύπου έχει ως εξής:


 Οδηγός του Πολίτη 
 Ο Οδηγός του Πολίτη περιέχει πληροφορίες για τις διοικητικές διαδικασίες της Περιφέρειας Ηπείρου.
 Ο Οδηγός του Πολίτη της Περιφέρειας Ηπείρου είναι μια δομημένη αποτύπωση των διοικητικών διαδικασιών, οι οποίες έχουν ως χαρακτηριστικό την εξυπηρέτηση των πολιτών.
 Η διάθεση αυτής της πληροφορίας στους πολίτες πραγματοποιείται μέσω του δικτυακού τόπου www.politis.gov.gr, ο οποίος δημιουργήθηκε με Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα.
  Για κάθε διοικητική διαδικασία θα βρείτε πληροφορίες, όπως τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, το νομικό πλαίσιο, το κόστος για τους πολίτες, το χρόνο διεκπεραίωσης και ισχύος, τα στοιχεία επικοινωνίας της αρμόδιας Υπηρεσίας σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα καθώς και να μεταφορτώσετε σε ηλεκτρονική μορφή τα συνοδευτικά έντυπα.
  Δικτυακός τόπος: www.politis.gov.gr

 Αριθμός διοικητικών διαδικασιών: 239.

 Στόχος του Οδηγού είναι να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για τους πολίτες με το οποίο θα εξοικονομούν χρόνο στην καθημερινότητα τους αφού θα μπορούν να ενημερώνονται και να αποκτούν έντυπα χωρίς να απαιτείται κάθε φορά η μετακίνησή τους στα γραφεία της Περιφέρειας Ηπείρου.
Τα κύρια άμεσα οφέλη για τους πολίτες είναι:
• Η άμεση και ευκολότερη πρόσβαση στην πληροφόρηση για όλους τους πολίτες και κυρίως για τα άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα στις μετακινήσεις (π.χ. ΑΜΕΑ, κάτοικοι δυσπρόσιτων περιοχών, κ.α.)
 • Η μείωση των μετακινήσεων των πολιτών με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων καθώς και την μείωση του κυκλοφοριακού προβλήματος.
• Η ομογενοποίηση της εξυπηρέτησης των πολιτών σε όλη την Περιφέρεια Ηπείρου με στόχο την προάσπιση της ισότητας μεταξύ των πολιτών.
• Η αύξηση της διαφάνειας και του αισθήματος εμπιστοσύνης προς τις δημόσιες υπηρεσίες.
• Η συμμετοχή των πολιτών στη βελτίωση των διοικητικών διαδικασιών καθώς έχει ενσωματωθεί η δυνατότητα επικοινωνίας με την Περιφέρεια Ηπείρου και η δυνατότητα αξιολόγησης της κάθε διοικητικής διαδικασίας. κ.α.

Ο παρών δικτυακός τόπος εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια της Περιφέρειας Ηπείρου για την παροχή καλύτερων υπηρεσιών προς τους πολίτες της Ηπείρου και θα ενημερώνεται συνεχώς τόσο με νέες διαδικασίες όσο και με όλες τις αλλαγές που προκύπτουν.

Ο ιστότοπος υποστηρίζει φωνητική ανάγνωση του περιεχομένου για την ενίσχυση της ίσης πρόσβασης προς την πληροφόρηση.

ΣΧΟΛΙΟ ΔΙΚΟ ΜΑΣ: Είναι ασφαλώς χρήσιμη η πρωτοβουλία της Περιφέρειας Ηπείρου να συγκεντρώσει και να κωδικοποιήσει σε έναν εύχρηστο ηλεκτρονικό οδηγό τις διοικητικές διαδικασίες της και όλη τη σχετική πληροφόρηση που αφορά τις συναλλαγές της με τους πολίτες. Όμως ένας τέτοιος οδηγός πρέπει πρώτα και πάνω από όλα να είναι ακριβής και ενημερωμένος. Από μία πρώτη ματιά που ρίξαμε στον Οδηγό διαπιστώσαμε τα εξής, και τα επισημαίνουμε (καλοπροαίρετα πάντα και με πρόθεση τη βελτίωση του Οδηγού και όχι βέβαια την ακύρωση της όλης προσπάθειας)  :
1. Άδεια εμπορίας καταστημάτων φυτοπροστατευτικών προϊόντων: Δεν εκδίδεται πλέον καμία "άδεια εμπορίας" για τα καταστήματα αυτά. Όπως έχουμε γράψει επανειλημμένα, ο ενδιαφερόμενος κάνει αναγγελία έναρξης και η Υπηρεσία υποχρεούται να τον ελέγξει εντός τριμήνου. Εάν το τρίμηνο παρέλθει άπρακτο το κατάστημα μπορεί να ξεκινήσει κανονικά και νομίμως την εμπορία ΦΠΠ. Άρα και η ονομασία της σχετικής διαδικασίας είναι λάθος αλλά και η αναφορά: "Παραγόμενα έγγραφα: Έκδοση άδειας εμπορίας." είναι προφανώς λανθασμένη.
2. Εγγραφή στο Μητρώο Εμπόρων Νωπών Οπωροκηπευτικών: Αναφέρεται ως δικαιολογητικό για την εγγραφή παραγωγού στο Μητρώο η προσκόμιση τιμολογίων πώλησης, πράγμα που δεν προβλέπεται από καμία διάταξη νόμου. Τα δικαιολογητικά προβλέπονται με σαφήνεια από την ΚΥΑ 257543/2003 και το ΠΔ 326/1998. Μετά την κατάργηση του παραβόλου για τους παραγωγούς, τα μόνα δικαιολογητικά που προβλέπονται πλέον είναι η Αίτηση και η Υπεύθυνη Δήλωση. Άλλωστε θα ήταν παράλογο να ζητούνται τιμολόγια πώλησης γιατί αυτό αυτομάτως θα σήμαινε ότι ο παραγωγός θα είχε πραγματοποιήσει πωλήσεις προϊόντων πριν από την εγγραφή του στο Μητρώο.  
3. Εισαγωγές-Εξαγωγές νωπών οπωροκηπευτικών: Αναφέρεται ως κόστος της σχετικής διαδικασίας "μηδέν" (0), πράγμα που είναι προφανώς λάθος. Ο ποιοτικός έλεγχος τόσο για την εισασγωγή όσο και για την εξαγωγή φορτίου στο εξωτερικό, προϋποθέτει την καταβολή τελών ποιοτικού ελέγχου τα οποία ανέρχονται σε ένα (1) ευρώ ανά τόνο φορτίου. Επιπλέον για την εξαγωγή κάποιων προϊόντων σε τρίτες (εξωκοινοτικές) χώρες απαιτείται και η έκδοση πιστοποιητικού φυτοϋγείας το οποίο κοστολογείται τριάντα (30) ευρώ.  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου