Τα επώνυμα άρθρα καθώς και οι αναδημοσιεύσεις από άλλους ιστότοπους εκφράζουν τις απόψεις των συντακτών τους. Τα υπόλοιπα κείμενα του ιστολογίου εκφράζουν την άποψη της συντακτικής ομάδας.
Από σήμερα (9/3/2016) ξεκινάμε την δημοσίευση (στο αριστερό side bar του ιστολογίου, στο πάνω μέρος) των Τεχνικών Δελτίων Γεωργικών Προειδοποιήσεων για την Πρέβεζα, που ξεκίνησε να συντάσσει το Περιφερειακό Κέντρο Προστασίας Φυτών και Ποιοτικού Ελέγχου Ιωαννίνων, με βάση τα στοιχεία του Μετεωρολογικού Σταθμού που εγκαταστάθηκε πρόσφατα στην Πρέβεζα. Η αρχή γίνεται με το Τεχνικό Δελτίο Πατάτας (7-3-2016) και θα ακολουθήσουν Δελτία και για άλλες καλλιέργειες.

Κυριακή, 13 Οκτωβρίου 2013

Ζειά: Το "υπερδημητριακό" των αρχαίων Ελλήνων και άλλες διαδικτυακές ανοησίες...

Τα τελευταία 2-3 χρόνια κυκλοφορεί ευρύτατα στο ελληνικό διαδίκτυο η "είδηση" για την περίφημη Ζέα ή Ζειά το δημητριακό των αρχαίων Ελλήνων από το οποίο υποτίθεται ότι έφτιαχναν το ψωμί τους, και το οποίο απαγορεύτηκε από τον Ελευθέριο Βενιζέλο το 1928, και μάλιστα κατ' εντολή ξένων κέντρων εξουσίας. Επειδή το κακό έχει πάρει διαστάσεις, τελευταία μάλιστα ξεφυτρώνουν και πολλά "ειδικά" καταστήματα που πουλάνε αλεύρι και προϊόντα Ζειάς, θεωρούμε σκόπιμο σαν επιστημονικός φορέας να ξεκαθαρίσουμε τι επιτέλους είναι αλήθεια και τι ψέμα γύρω από το θέμα αυτό. Ας δούμε όμως πρώτα τι λέει ο μύθος που κυκλοφορεί στο διαδίκτυο σε διάφορα "έγκυρα" και λιγότερο έγκυρα site:
   "Το ψωμί που τρώμε από το Σιτάρι έχει τελείως διαφορετικές πρωτεΐνες στηρίξεως από το ψωμί από τη Ζειά. Εδώ ακριβώς έγκειται και η διαφορά τους. Εις το Σιτάρι υπάρχει άφθονη η γλουτένη. Η γλουτένη είναι μία ισχυρή κόλλα και χρησιμοποιείται ως φυσική κόλλα υπό των ανθρώπων στην καθημερινή ζωή των. Η γλουτένη όμως ως πρωτεΐνη – στηρίξεως- (συγκόλλησις) των πρωτεϊνών του εγκεφάλου διά την δημιουργίαν τής μνήμης είναι καλή μεν, διότι δημιουργεί ισχυράν μνήμην, αλλά περιορισμένην, διότι συγκολλά περισσότερες πρωτεΐνες των απαιτουμένων και περιορίζει το απόθεμα αυτών. Αποτέλεσμα είναι να περιορίζει την μνήμην εις πολύ λίγες εικόνες. Έτσι καταστρέφει την φαντασίαν και το δημιουργικό πνεύμα. Είναι δε εγκληματική, διότι έμμεσα καταστρέφει την υγείαν και το πνεύμα, την πρόοδον και τον πολιτισμόν του ανθρώπου. Η γλουτένη του σιταριού καταστρέφει την ύγείαν, το πνεύμα, την μεγαλοφυίαν, τον πολιτισμόν της ανθρωπότητος, διότι ως ισχυρή κόλλα επικολλάται εις τα τοιχώματα όλων των αγγείων που διέρχεται, πεπτικούς σωλήνες, έντερα, φλέβες, αρτηρίες κ.λπ. Ένεκα τούτου παρακωλύει την σωστήν πέψιν, κενώσεις και κυκλοφορίαν του αίματος, με τις αντίστοιχες επιβαρύνσεις εις την υγείαν...
 Οι αρχαίοι δεν έτρωγαν ψωμί από σιτάρι. Το σιτάρι το είχαν ως τροφή των ζώων και το ονόμαζαν πυρρό. Έτρωγαν μόνον ψωμί από Ζειά ή Κριθάρι και εν ανάγκη μόνον από κριθάρι ανάμεικτο με Σιτάρι. Ο Μέγας Αλέξανδρος έτρεφε την στρατιάν του μόνο με Ζειά, διά να είναι οι άνδρες του υγιείς και πνευματικά ανεπτυγμένοι. Αν οι αρχαίοι Έλληνες έτρωγαν ψωμί από σιτάρι δεν θα είχαν τόσο υψηλήν πνευματικήν ανάπτυξιν...   
 ...Μόλις οι κοσμοκράτορες εδιάβασαν αυτήν την έκθεσιν της επιτροπής, δίδουν εντολή το 1928 να αναιρεθεί αμέσως η καλλιέργεια Ζειά στην Ελλάδα και μόνον στην Ελλάδα...  ...Ναι αλλά πώς θα το επιτύχουν αυτό; Αμέσως δίδουν εντολήν εις το τέκνον των, τον Βενιζέλο να επιστρέψει στην Ελλάδα και να εξαφανίσει την Ζειά. Οπότε βλέπουμε τον Βενιζέλο να επιστρέφει στην Ελλάδα μετά από 8 χρόνια αυτοε­ξορίας του, να ανασκουμπώνεται και να ορμά σαν λέων κατά της Ζειάς...  ... Προς το τέλος του 1928 ο “Εθνάρχης” μας Βενιζέλος, προφανώς μετά από κάποια εντολή, με της Αμύνης τα Παιδιά, τυφλά εις τον νουν και την κρίσιν, και διψασμένα το πώς να ευχαριστήσουν καλλίτερα τον αρχηγόν των εκήρυξαν τον πόλεμον κατά της Ζειάς και εφορμήσαντες ακαταμάχητοι, ενίκησαν νίκην λαμπράν και εις βραχύτατον χρόνον 4 ετών δεν υπήρχε εις την Ελλάδα ούτε ένα σπυρί Ζειάς για σπόρο. Είπαν εις τον λαό ότι η Ζειά είναι ζωοτροφή, δι’ αυτό τα λεξικά την γράφουν έκτοτε ζωοτροφή και ότι είναι βλαβερή στην υγεία. Αυτό το πρόβαλαν έντονα τα ΜΜΕ και σε 4 χρόνια εξηφανίσθη η Ζειά."
  Τα παραπάνω τερατώδη έχουν δημοσιευτεί εδώ. Αν νομίζετε ότι παρόμοια κείμενα κυκλοφορούν μόνο σε περιθωριακούς ιστότοπους που αρέσκονται στις θεωρίες συνωμοσίας δείτε και μία αναπαραγωγή του μύθου (αν και με επιφυλάξεις) από ιστότοπο μεγάλης εμβέλειας. Δυστυχώς, και παρά τις απίστευτες τερατολογίες που περιέχουν κείμενα σαν και το παραπάνω, υπάρχουν άνθρωποι, ακόμα και μορφωμένοι, που τα πιστεύουν. Ακόμα χειρότερα, υπάρχουν άνθρωποι που ακριβοπληρώνουν προϊόντα ζειάς, προκειμένου να απολαύσουν τα ευεργήματα αυτής της ...υπερτροφής των αρχαίων Ελλήνων. Ας δούμε λοιπόν τι είναι αλήθεια από όλους αυτούς τους ισχυρισμούς.  
 Αν οι αρχαίοι έφτιαχναν ψωμί από ζειά, θα αρκούσαν μερικές παραπομπές σε αρχαίους συγγραφείς. Αν ο Μεγαλέξαντρος έτρεφε με ζειά τη στρατιά του, σε κάποια πρωτογενή πηγή θα πρέπει να είναι καταγραμμένο. Και βέβαια, αν ο Βενιζέλος εν έτει 1928, δηλαδή τότε που ζούσαν οι πατεράδες πολλών από εμάς, ή έστω οι παππούδες μας, έκανε τόσο μεγάλη εκστρατεία, να ξεριζώσει μια καλλιέργεια που βέβαια θα πρέπει να καλλιεργούνταν σε χιλιάδες και χιλιάδες στρέμματα (αφού υποτίθεται πως όλο το ελληνικό ψωμί φτιαχνόταν από ζειά!) και να την αντικαταστήσει με μιαν άλλη, αυτή η κοσμογονική αλλαγή δεν θα έπρεπε να καταγραφτεί κάπου; Δόξα τω Θεώ, στην εποχή μας υπάρχουν ονλάιν δυο-τρεις εφημερίδες του 1928, γιατί δεν μας δείχνουν οι υποστηρικτές της απίθανης αυτής θεωρίας, έστω ένα άρθρο από την “έντονη εκστρατεία” των ΜΜΕ εναντίον της Ζειάς; 
 Η απάντηση είναι απλή: διότι δεν υπάρχει άρθρο. Και δεν υπάρχει άρθρο διότι δεν υπήρξε εκστρατεία. Και δεν υπήρξε εκστρατεία, επειδή όλο αυτό το παραμύθι ελάχιστους κόκκους αλήθειας περιέχει. 
 Ο κόκος της αλήθειας είναι ότι πράγματι η ζειά αναφέρεται από τους αρχαίους συγγραφείς αλλά όλες σχεδόν οι αναφορές βεβαιώνουν ότι οι αρχαίοι Έλληνες χρησιμοποιούσαν τη ζειά σα ζωοτροφή (και τα δρωμένα τ΄ άλογα ξεζέψαν απ΄ τ΄ αμάξι, και στ΄ αλογήσα τα παχνιά τα δέσαν, και τους βάλαν να φάνε ζειά ανακατευτή με κάτασπρο κριθάρι.) (Οδύσσεια δ 41. μετάφραση Α. Εφταλιώτη). Τη ζειά λοιπόν οι αρχαίοι δεν την έτρωγαν αλλά την έδιναν στα ζώα! Και για να μην υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι αυτή η τακτική συνεχίστηκε και στα επόμενα χρόνια, διαβάζουμε στον Θεόφραστο (Φυτών ιστορία 8.9.2.5) ότι η ζειά, που την εξετάζει μαζί με άλλα φυτά που χρησιμοποιούνται για ζωοτροφές, είναι “προσφιλής πάσι τοις ζώοις”. 
 Είναι δύσκολο να αποφανθούμε με βεβαιότητα ποιο σημερινό δημητριακό είναι η αρχαία ζειά. Αυτό συμβαίνει πολύ συχνά με τα φυτά της αρχαιότητας, διότι μπορεί η ίδια λέξη να δηλώνει κατά περιόδους διαφορετικό φυτό. Όσοι πάντως πλασάρουν ζειά (παράδειγμα), υποστηρίζουν ότι η αρχαία ζειά είναι το δίκοκκο σιτάρι (Triticum dicoccum). Το Triticum dicoccum μαζί με το Triticum monococcum και το Triticum spelta είναι τα τρία αρχέγονα είδη σιταριού από τα οποία έχουν προέλθει όλα σχεδόν τα σημερινά καλλιεργούμενα είδη και ποικιλίες σιταριού, και κυρίως το Triticum aestivum και Triticum durum (μαλακό και σκληρό σιτάρι) που καλλιεργούνται σχεδόν αποκλειστικά στην Ελλάδα. Ωστόσο, αυτό το σιτάρι σαφώς και έχει γλουτένη, επομένως δεν μπορεί να έχει τις… μαγικές ιδιότητες που του αποδίδονται. Ο Γ. Γεννάδιος, στο μνημειώδες Φυτολογικό λεξικό του, γραμμένο το 1914, καταλήγει (σελ. 401) ότι η Ζειά των αρχαίων ήταν μια ποικιλία σόργου, και ότι η Όλυρα, που επίσης αναφέρεται συχνά σε αρχαίες πηγές, και που ο Θεόφραστος τη διαχωρίζει από τη Ζειά, αν και άλλοι συγγραφείς τα θεωρούν συνώνυμα, ήταν άλλη ποικιλία σόργου. 
  Η δεύτερη πτυχή του παραμυθιού, ότι τάχα το 1928 οι Έλληνες έφτιαχναν ψωμί από ζειά και μόνο μετά την… άγρια καταστολή της ζειάς από τον Βενιζέλο άλλαξαν γνώμη είναι πολύ εύκολο να ανασκευαστεί. Αρκεί να ανοίξουμε ένα οποιοδήποτε βιβλίο γραμμένο πριν από το 1928, για να δούμε πώς έφτιαχναν το ψωμί. Για παράδειγμα, στη Γεωργική και οικιακή οικονομία του πρωτοπόρου Γρηγ. Παλαιολόγου, γραμμένη γύρω στα 1830, βλέπουμε ποιες ποικιλίες σιταριού καλλιεργούνταν τότε στην Ελλάδα και τι ψωμί έδινε η καθεμιά. Ή, στην Συνέκδημο υγιεινή του Πύρλα (1864) στη σελ. 115: "ο εκ σίτου άρτος είναι η προτιμοτέρα φυτική τροφή". Καταντάει κωμικό, να πρέπει να επικαλείσαι πηγές για τα αυτονόητα, ότι 1+1=2 ή ότι ψωμί φτιάχναν από σιτάρι. 
 Υπάρχει όμως και μία τρίτη παράμετρος σε όλον αυτό το μύθο: η γλουτένη και οι καταστρεπτικές της ιδιότητες για τον άνθρωπο! Όσοι έχουν έστω και ελάχιστες γνώσεις βιοχημείας καταλαβαίνουν αμέσως ότι οι ισχυρισμοί πως η γλουτένη δρά ως ισχυρή κόλλα που ...συγκολλά τις πρωτεΐνες του εγκεφάλου και εναποτίθεται στα αγγεία, είναι επιεικώς για τα πανηγύρια. Το μόνο πρόβλημα που μπορεί να προκαλέσει σε ορισμένους η γλουτένη (πολύ μικρό ποσοστό του γενικού πληθυσμού με γενετική προδιάθεση) είναι η γωστή δυσανεξία στη γλουτένη (κοιλιοκάκη) που εκδηλώνεται με εντερικά και στομαχικά προβλήματα. 
 Αν κάποιοι θέλουν να τρώνε ψωμί από δίκοκκο σιτάρι, ή από Triticum spelta (στα γερμανικά Dinkel) που το αλεύρι του εισάγεται από τη Γερμανία και κοστίζει πανάκριβα, και μάλιστα να το διαφημίζουν σε ιστοτόπους μεγάλης εμβέλειας, είναι δικαίωμά τους, αλλά ας μη μπλέκουν στη μέση τον Βενιζέλο και ας μη διαστρεβλώνουν την ιστορία. Και κυρίως ας μην το πλασάρουν σαν "ψωμί χωρίς γλουτένη" γιατί αυτό είναι καθαρή απάτη και παραπλάνηση του κοινού! Οι Έλληνες δεν έφτιαχναν ποτέ ψωμί από ζειά, η αρχαία ζειά χρησιμοποιόταν για ζωοτροφή, το 1928 οι Έλληνες έφτιαχναν ψωμί από σιτάρι και συνέχισαν και μετά και η περίφημη εκστρατεία του Βενιζέλου κατά της ζειάς δεν συνέβη ποτέ. (Σκάνδαλο αλεύρων συνέβη επί Βενιζέλου, αλλά αφορούσε την τιμή του ψωμιού, όχι την αντικατάσταση του αλευριού ζειάς από σιτάλευρο!) 

Σημείωση συντάκτη: Μεγάλο μέρος του παραπάνω άρθρου προέρχεται από τον ιστότοπο http://sarantakos.wordpress.com/2013/10/10/zeia/
Η αναδημοσίευση έγινε με την άδεια του αρθρογράφου τον οποίο και ευχαριστούμε.

22 σχόλια:

  1. Πάρα πολύ ωραίο άρθρο. Ίσως από τα ακριβέστερα στο διαδίκτυο. Μία μόνη πολύ μικρή σημείωση. Μερίδα εμπόρων-παραγωγών θεωρεί ότι ζειά είναι το Triticum spelta και αυτό στη Γερμανία ονομάζεται dinkel. Το κοινό όνομα για το δίκοκκο σιτάρι είναι emmer.
    Για τη ζειά πιο αναλυτική αναφορά γίνεται στο εξής link:
    http://www.cerealinstitute.gr/index.php/el/antikeimena/sitari/589-zeia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σας ευχαριστούμε για την παρέμβασή σας και για τη διευκρίνηση που δώσατε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο Σπόρος έχει χαθεί και δεν υπάρχει οι σπόροι που υπάρχουν είναι γεννετικά τροποποιημένοι και ξαδέρφια της ζειάς όσο για το παραπάνω κείμενο δεν είναι τίποτα άλλο πέρα απο απλή αντιγραφή και επικόλησση.Ωστοσο στην Ελλάς το ψωμί δεν φτιάχνονταν απο σιτάρι το σιτάρι ήταν σε τρίτη ίσως και πέμτη σε κατάταξη στην προτίμηση των Έλλην στα αρχαία χρόνια.Τα περί πολύς γλουτένης στο συτάρι ησχύουν απόλυτα και απο αυτό τα μειονεκτήματα στον ανθρώπινο οργανισμό.Εκτός αυτου οι Έλληνες αναφέρανε σε σχεδόν μετρημένα στα δάχτυλα αναφορές για το απο τι φτιάχνανε το ψωμί μας (και δεν ήταν απο σιτάρι) και επειδή ήδη γνώριζαν την σημασία του με σύγκριση άλλες πόλεις-κράτη το κρατούσαν κρυφό διότι όλες το φτιάχνανε απο σιτάρι και ηταν το κύριο τους υλικό ας πούμε όπως Αίγυπτος η μάνα του σιταριού της μπύρας και τον ζυμαρικών.Δυστηχώς στην Ελλάς ο κόσμος είναι αμόρφωτος και όλοι νομίζουν ότι είναι κάποιοι λέγοντας ότι ναναι άνθρωποι με σεβαστες ηλικίες χωρίς να διακέτουν ίχνος ιστορίας πάνω τους ειδικά των αρχαίω μας χρόνο και αυτο είναι ντροπή διότι ειμαι 27 και ξέρω οτι στην Γαία μας έφεραν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το κείμενο ειναι αντιγραφή και επικόλληση απο ενα κειμενο του Σαραντάκου..Απορώ που ενας συλλογος γεωπόνων δεν εβγαλε δική του ανακοινωση αλλά αντεγραψε ενα κειμενο που δεν ξερω κατα πόσο ειναι αντικειμενικο...βλεπετε ολα επιρεάζονται και απο την πολιτική τοποθετηση του γραψαντα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο ΣΠΟΡΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΧΑΘΕΙ .........ΕΧΕΙ ΣΩΘΕΙ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΑΓΡΟΤΗ ΣΤΗΝ ΛΑΡΙΣΑ?? ...ΑΠΟ ΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ....ΟΠΩΣ ΕΣΕΙΣ ΑΝΑΦΑΙΡΕΣΤΕ ΣΕ ΑΡΧΑΙΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΕΤΣΙ ΚΑΙ ΜΕΙΣ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΣΑΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΠΛΗΘΟΣ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ..ΠΟΥ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΕΑ Η ΖΕΙΑ ...ΜΙΛΑΝΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΤΙΣΑΝΗ ΤΟΥ ΙΠΠΟΚΡΑΤΗ ..... ΕΜΕΙΣ ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΖΕΑ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΟ ΧΩΡΙΣ ΓΛΟΥΤΕΝΗ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΥΦΗ ΑΡΩΜΑ ΧΡΩΜΑ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑ.....ΕΧΩ ΔΟΚΙΜΑΣΕΙ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΜΑ ΠΟΛΥ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ........ΕΜΕΝΑ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ......ΕΣΕΙΣ ΛΕΤΕ ΟΤΙ ΞΕΡΕΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΠΕΙΔΗ ΟΜΩΣ ΖΟΥΜΕ ΣΕ ΑΣΧΗΜΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ.....ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΘΑ ΗΤΑΝ ΑΛΕΥΡΙ ΖΕΑ Η ΣΠΟΡΟΙ ΖΕΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΙΤΑΡΙ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΣΕ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΚΕΝΤΡΑ ΟΣΟ ΑΞΙΟΠΟΙΣΤΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΕΝΤΟΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ........ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΣΑΜΠΑ ΚΑΙ ΒΕΡΕΣΕ ΜΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΤΡΩΜΕ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΒΛΑΒΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΑΣ.ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΟ ΨΕΜΑ Η ΑΔΙΚΙΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΔΙΚΑΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΥΘΑΙΡΕΤΕΣ ΟΙ ΕΣΕΙΣ ΟΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΝΑ ΠΑΙΖΕΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ ΛΟΓΟ ΧΡΗΜΑΤΩΝ Η ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΠΟΙΟΙ ΤΟΥΣ ΕΒΑΛΑΝ ΟΙ ΣΑΣ ΕΒΑΛΑΝ ......ΒΑΡΕΘΗΚΑΜΕ ΠΙΑ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ ..............ΣΑΣ ΒΑΡΕΘΗΚΑΜΕ.........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΠΡΟΔΟΤΗ ΒΕΝΙΖΕΛΟ ΕΣΥ ΦΤΑΙΣ ΓΙΑ ΟΛΑ!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑΚΟΥΛΟΥΘΟΥΝ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ...

    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ ΚΥΡΙΟΙ ΟΤΙ ΑΠΟ ΤΟ 1922 ΚΑΙ ΜΕΤΑ Η ΕΛΛΑΔΑΡΑ ΣΤΑΜΑΤΑ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ ΕΔΑΦΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ.

    ΣΤΑΔΙΑΚΑ Ο ΜΠΕΝ ΖΕΛΟΝ ΕΚΟΒΕ ΤΗΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΨΩΜΙΟΥ ΦΤΙΑΓΜΕΝΟ ΑΠΟ ΖΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΩΣΕΙ ΤΗΝ ΜΑΧΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΗΡΩΙΚΟΥ ΜΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ.

    ΠΑΙΡΝΑΜΕ ΨΩΜΙΑ ΦΤΙΑΓΜΕΝΟ ΑΠΟ ΣΤΑΡΙ ΠΟΥ ΤΟ ΕΙΣΑΓΑΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΟΒΙΕΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ, ΔΙΟΤΙ Η ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΤΟΥ ΜΠΕΝ ΖΕΛΟΝ ΕΚΕΙ ΜΑΣ ΑΝΟΙΞΕ ΠΟΡΤΕΣ ΣΤΟΝ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΣΙΤΟΒΟΛΩΝΑ.

    ΟΜΩΣ ΤΟ ΣΤΑΡΙ ΠΟΥ ΤΡΩΓΑΝΕ ΟΙ ΥΠΑΝΘΡΩΠΟΙ ΟΙ ΜΠΟΛΣΕΒΙΚΟΙ ΔΕΝ "ΚΟΛΛΟΥΣΕ" ΜΕ ΤΟ ΙΕΡΟ DNA THΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΦΥΛΗΣ ΚΙ ΕΤΣΙ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΜΟΝΟ ΤΟ 1948 ΠΟΥ ΤΥΧΑΙΑ ΑΝΑΚΑΛΥΦΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΤΖΙΑ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΠΟΣΟΤΗΤΑ ΖΕΙΑΣ ΚΑΤΑΦΕΡΑΜΕ ΚΑΙ ΠΗΡΑΜΕ ΤΑ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ.

    Η ΕΒΡΑΙΚΗ ΣΥΝΟΜΩΣΙΑ ΑΔΕΛΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΙ ΑΓΓΙΖΕΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.

    Ο ΚΑΘΕ ΡΑΒΒΙΝΟΣ ΤΟ ΠΡΩΙ ΠΡΙΝ ΠΙΕΙ ΤΟΝ ΚΑΦΕ ΤΟΥ ΦΡΟΝΤΙΖΕΙ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΤΙ ΦΑΓΑΜΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

    ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΤΙ ΨΩΜΙ;

    ΚΑΙ ΒΟΥΤΥΡΟ. ΒΙΤΑΜ Η ;

    ΔΙΟΤΙ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΖΗΛΕΟΥΟΥΝ ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΙΟ ΕΞΥΠΝΟΙ ΚΑΙ ΜΑΓΚΕΣ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ.

    ΤΩΡΑ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΟΙ ΜΑΓΚΕΣ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΕΤΡΩΓΑΝ ΨΩΜΙΑ ΑΠΟ ΖΕΙΑ ΥΠΟΔΟΥΛΩΘΗΚΑΝ ΠΡΩΤΑ ΣΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ 15 ΑΙΩΝΕΣ ΔΕΝ ΘΑ ΣΑΣ ΤΟ ΑΠΟΚΑΛΥΨΩ.

    ΔΕΝ ΜΕ ΕΧΟΥΝ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ Ε.

    ΟΤΑΝ ΜΟΥ ΠΟΥΝ ΔΕΝ ΘΑ ΣΑΣ ΠΩ ΑΛΛΑ ΥΠΟΜΟΝΗ.

    ΕΣΣΕΤΑΙ ΗΜΑΡ.

    ΨΩΜΙ ΑΠΟ ΖΕΙΑ ΜΝΜΗΜΟΝΙΟ ΞΑΝΑ!!!

    ΧΑΧΑΧΑ

    ΘΕΡΣΙΤΗΣ

    ΓΕΙΑ ΣΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεγάλε Γκουρού ΘΕΡΣΙΤΗ απάντησέ μου σε παρακαλώ....
      Η Τζιά πήρε το όνομά της από τη ζειά;
      π.χ. έλεγε κάποιος "είμαι από τη ζειά". Παραφράστηκε κι έγινε: "είμαι απ' τ' ζειά".;
      Δώσε μας τα πολύφωτά σου....

      Διαγραφή
  7. Όλα αυτά ωραία και καλά. Εγώ είμαι ανοιχτός σε οποιαδήποτε νέα γνώση, όπως αυτά που αναγράφουν οι προηγούμενοι, για τη γλουτένη, για την ανυπαρξία του σιταριού στην αρχαία "Ελλάς", για την πτισάνη (που παρεμπιπτόντως γίνεται από κριθάρι), για τσάμπα θανάτους κλπ. Μήπως όμως θα μπορούσαν να αναφέρουν έστω ένα επιστημονικό κείμενο που διάβασαν όλα αυτά περί ερπετικών εγκεφάλων, αμυγδαλών και λυσινών. Δεν αναφέρομαι φυσικά στις άθλιες αναπαραγωγές του ίδιου κειμένου.
    Κύριε banakozz, στο κεφάλαιο ιγ’, του βιβλίου Α, του έργου «Περί τροφών δυνάμεως» του Γαληνού, διαβάζουμε «ἐν ᾧ διέρχεται τάς τῶν σιτίων δυνάμεις: μετά δέ τάς κριθάς καί τούς πυρούς ἑπόμενα ταῖς ἀρεταῖς ἐστι μάλιστα τῶν ἄλλων ὄλυραι, τίφαι, ζειαί, μέλινος, κέγχρος». Και για να μεταφράσουμε τα χοντρά: Μιλώντας για τα ψωμιά (σιτία) λέει ότι μετά το κριθάρι και το σιτάρι (ναι πυροί είναι τα σιτάρια που δεν γνώριζαν και δεν έκαναν ψωμί από αυτό) ακολουθούν σε αρετές η όλυρα, η τίφη, η ζειά, ο μέλινος, το κεχρί.
    Κύριε Παπαδάκη, αν διαβάσετε κάποιο κείμενο με αναφορές-βιβλιογραφία, θα καταλάβετε ότι: α) κανείς δεν γνωρίζει με βεβαιότητα με ποιο φυτό ταυτίζεται η ζειά, β) ο αγρότης στη Λάρισα ισχυρίζεται ότι έχει κάποιο δίκοκκο σιτάρι, ενώ το δίκοκκο δεν υπήρχε στην Ελλάδα τα τελευταία 200 χρόνια όπως λένε οι επιστήμονες, γ) ΟΛΑ τα σιτάρια έχουν γλουτένη, δ) δεν είδα κάποια διαφήμιση στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, όπως έχουν οι περισσότερες που γράφουν όλες τις ανακρίβειες που αναφέρατε χωρίς να τις τεκμηριώνετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μάλλον δεν ξέρεις καλά Ελληνικά γράφεις: (copy- paste) "μετά δέ τάς κριθάς καί τούς πυρούς ἑπόμενα ταῖς ἀρεταῖς ἐστι μάλιστα τῶν ἄλλων ὄλυραι, τίφαι, ζειαί, μέλινος, κέγχρος" που σημαίνει οτι οι πυροί και η κριθή ήταν τα κύρια και ΕΠΟΜΕΝΑ ειναι τα άλλα. οπως και σημερα το κυριο είναι το σιτάρι αλλά υπάρχει το κριθάρι και το καλαμπόκι. Παρεπιμπτόντως έχω διαπιστώσει ότι τα άτομα που ειναι πεπεισμένα για την ανωτερότητα της ζειας δεν είναι ιδιαίτερα έξυπνα, γιατί παράλληλα πιστευουν και οποιαδήποτε ηλίθια συνωμοσιακή θεωρία που κυκλοφορεί στην Ελλάδα. Αν προσπαθούν να ανεβάσουν το IQ τους με ζεια, τους εχω άσχημα νέα....

      Διαγραφή
  8. "Το κείμενο ειναι αντιγραφή και επικόλληση απο ενα κειμενο του Σαραντάκου..Απορώ που ενας συλλογος γεωπόνων δεν εβγαλε δική του ανακοινωση αλλά αντεγραψε ενα κειμενο που δεν ξερω κατα πόσο ειναι αντικειμενικο...βλεπετε ολα επιρεάζονται και απο την πολιτική τοποθετηση του γραψαντα..."

    Σαφώς και έχουμε χρησιμοποιήσει κάποιες διαδικτυακές πηγές, μεταξύ αυτών και το κείμενο που λέτε, άλλωστε δε νομίζω να φαντάζεστε ότι ανατρέξαμε από μόνοι μας σε αρχαία συγγράμματα για να ανακαλύψουμε την αλήθεια για τη ζειά. Δεν είναι η δουλειά μας ούτε το αντικείμενό μας αυτό.
    Η πολιτική τοποθέτηση πού ακριβώς κολλάει; Δηλαδή για να πει κάποιος μερικές αυτονόητες αλήθειες πρέπει να έχει κάποια συγκεκριμένη πολιτική τοποθέτηση;
    Ως προς τα υπόλοιπα σχόλια δεν έχω να πω κάτι, με κάλυψε απόλυτα ο τελευταίος σχολιαστής. Δυστυχώς όσοι υποστηρίζουν το παραμύθι της ζειάς δεν φέρνουν ποτέ την παραμικρή απόδειξη, στοιχείο, βιβλιογραφική παραπομπή κλπ. για τους ισχυρισμούς τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΛΟΙΠΟΝ ΛΕΒΕΝΤΕΣ :
    ΕΑΝ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΣΑΣ ΜΟΥ ΦΕΡΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟ, ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ, ΤΟ ΦΙΡΜΑΝΙ... ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΟΥ ΚΑΤΗΡΓΗΣΕ ΤΗ ΖΕΑ... ΑΣ ΜΑΣ ΤΟ ΔΕΙΞΕΙ ΝΑ ΤΟ ΒΟΥΛΩΣΟΥΜΕ...
    ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ΤΟΥΜΠΕΚΙ...
    ΤΑ ΑΡΧΕΙΑ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ, ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟ ΥΠΑΡΧΕΙ... ΦΕΡΤΕ ΜΑΣ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φίλτατοι,
    Πέρα από τά παραμύθια καί τίς σκοπιμότητες, καλά τά λέτε εσείς από τόν "Συλλογο" αλλά δέν μάς λέτε καί τά υπόλοιπα.Αντιγράφετε καί προσπαθείτε να μας πείσετε εμάς τούς καταναλωτές γιά πράγματα πού δέν εχετε ασχοληθεί ,πέρα από τό νά διαβάζετε κειμενάκια .
    Πού είναι η ερευνα (τεκμηριωμένη) η δικιά σας;
    Γιατί δέν μάς λέτε γιά στά στοιχεία τής Ζειάς σέ σχέση μέ τό λευκό σιτάρι;
    Μήπως ξέρετε ποιά είναι η αναλογία μαγνησίου σέ αυτά;
    Καί άλλα διάφορα πού θά επρεπε νά ειναι αντικείμενο ερευνών σας καί οχι τό νά πουλάτε μόνο φυτοφάρμακα καί λιπάσματα γιά τίς εταιρείες.
    Αντε ξεκουνήστε τήν αγροτική μας παραγωγή καί αφήστε τήν διατροφολογία στούς ειδικούς μιάς καί ούτε εκεί είστε ειδικοί.
    Φιλικά πάντα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αποφάσισε πρώτα όταν λες "ζεια" ή "ζέα" σε ποιο φυτό αναφέρεσαι και μετά μπορούμε το συζητήσουμε καλύτερα. Γιατί αν παρατεθούν στοιχεία και γκρεμιστεί ο ένας μύθος τότε δημιουργείται ένας άλλος. Ένα πράγμα όμως θέλω να τονίσω.
      ΟΧΙ ΑΛΛΕΣ ΦΡΑΠΕΛΙΕΣ

      Διαγραφή
  11. Αντε ενημερώσου πρώτα οτι ηδη στήν αγορά κυκλοφόρησε εταιρεία φαρμακευτική δισκία μέ τά στοιχεία τού φύλλου ελιας μέ τίς προδιαγραφές τής φραπελιάς γιά τόν ιδιο σκοπο καί μετά ξανασκέψου τήν παραπληροφόρηση πού κάνεις εσύ.Τό θέμα δέν ηταν η φραπελιά ,ηταν νά ελεγχθεί από τίς εταιρείες. Καλημέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αφού τα ξέρεις όλα τόσο άριστα, δεν ενημερώνεις κι εμάς τους αδαείς για τις εκπλητικές ιδιότητες τόσο της ζειας, όσο και της φραπελιάς; Και φυσικά και ποιο φυτό είναι η ζεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τελικά υπάρχουν αρκετά φυτά, που είναι πιο φυτά κι απο φυτά, γι΄αυτο τρώνε ζειά, προφανώς θέλουν να της μοιάσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μήπως ζειά ήταν αρχαίο όνομα του κουτόχορτου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. να βλέπαμε και τέτοιο πάθος από τους υποτιθέμενους "πτυχιούχους" σε εισαγωγικά, για τα χημικά που προωθούσαν σαν μακετίστες και οχι σαν γεωπόνοι την δεκαετία του 70-80... Με αποτέλεσμα να έχουν εξαφανίσει, καταστρέψει και τροποποιήσει χιλιάδες φυτά... Καλά θα ήταν.

    Εύχομαι όταν έρθει αυτή η ώρα που αναφέρονται όλοι, να πάρει και αυτούς ο ποταμός της Στυγός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Η Ζειά είναι το Triticum Spelta
    Βιβλιογραφία.
    1. Ο Άνθιμος Γαζής (1809) μας πληροφορεί στο Λεξικό του, ότι η ζειά ή ζέα είναι είδος σιταριού, το Triticum spelta του Λινναίου.
    (Γαζής Άνθιμος, 1809-1812-1816. Λεξικόν Ελληνικόν. Τρίτομον. Τόμοι 1,2,3. Επιστασία και Διόρθωση Σ. Βλαντή, Βενετία).
    2. Το 1833 ο Γρηγόριος Παλαιολόγος, στηριζόμενος στο Θεόφραστο και στο Διοσκουρίδη, γράφει ότι η ζειά, διαχωρίζεται από την όλυρα, ενώ και τα δύο σιτηρά δεν υπάρχουν ούτε σαν ονόματα, αλλά ούτε και σαν φυτά την εποχή εκείνη. Σύμφωνα με το συγγραφέα του πρώτου γεωπονικού πονήματος στη νεότερη Ελλάδα, η ζειά είναι το T. spelta, το οποίο στη Γαλλία ονομάζεται epautre και ο κόκκος του είναι κολλημένος σε διπλή φλούδα, έχει μεγάλο και βαρύ κόκκο, ενώ το αλεύρι του είναι πολύ άσπρο και πολύ καλό για αρτοποίηση. Την εποχή εκείνη, το φυτό αυτό καλλιεργούνταν στην Ευρώπη και ιδιαίτερα στη Γερμανία.
    (Παλαιολόγος Γρηγόριος, 1833. Γεωργική και Οικιακή Οικονομία. Τόμος Α. Ναύπλιο).
    3. Ο Παναγιώτης Γεννάδιος, στο «Λεξικόν Φυτολογικόν», το 1914, αναφέρει αρχικά ότι οι άλλοι συγγραφείς ερμηνεύοντας τους αρχαιότερους οδηγούνται στο συμπέρασμα ότι η ζειά συμπίπτει με το T. spelta, ενώ η όλυρα με το μονόκοκκο σιτάρι ή τη σίκαλη.
    (Γεννάδιος Παναγιώτης, 1914. Φυτολογικόν Λεξικόν. Αθήνα).
    4. Ο γεωπόνος Αλέξανδρος Λέτσας (1957), στηριζόμενος στον Ηρόδοτο, ταυτίζει τη ζειά με την όλυρα και γράφει ότι είναι ένα από τα τέσσερα γένη δημητριακών που καλλιεργούσαν οι αρχαίοι Έλληνες. Τα άλλα τρία είναι ο σίτος (πυρός), η κριθή και ο κέγχρος. Γράφει επίσης ότι, σύμφωνα με τον άγιο Ιερώνυμο (4ος αι. μ.Χ.), η ζειά είναι το T. spelta, του οποίου η καλλιέργεια εγκαταλείφθηκε όταν δημιουργήθηκαν καλύτερα αμυλώδη σιτάρια.
    (Λέτσας Ν. Αλέξανδρος, 1957. Μυθολογία της Γεωργίας. Τόμος ΙΙΙ, Θεσσαλονίκη).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ευχαριστω πολυ για την ενημερωση!!!! Ειχα πιστεψει αυτα που λεγανε για την ζεια!! Μου ανοιξατε τα ματια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. (ΜΕΡΟΣ 1ο)

    ΑΣ ΒΑΛΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ

    ΨΕΥΔΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΛΕΥΡΟΒΙΟΜΗΧΑΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΕΙΞΗ ΖΕΑΣ

    Στις 23.11.2016 o ιστότοπος agronews.gr με βαρύγδουπη ανάρτησή του επικαλούμενο ανακοίνωση των Ελλήνων αλευροβιομηχάνων, πού ουδέποτε ανήρτησαν οι ίδιοι αποφαίνεται: «Κοινόχρηστη η λέξη ΖΕΑ με απόφαση Δικαστηρίου» και παραθέτει την ανακοίνωση η οποία προτρέπει κάθε επιχειρηματία να καταθέσει σήματα με την ένδειξη αυτή και να κυκλοφορήσει επίσης προϊόντα , καθώς τα πολιτικά Δικαστήρια δεσμεύονται από την απόφαση της επιτροπής του Υπουργείου Εμπορίου. Τα ίδια ακριβώς αναρτά στην ιστοσελίδα της ως ανακοίνωση των αλευροβιομηχάνων, από την ημερομηνία αυτή και η εταιρεία Λούλη ΑΕ.
    Το ίδιο είχε κάνει λίγες μέρες πρίν και ο agrotypos.gr.
    Τα υποτιθέμανα «γεωργικά» αυτά sites αποδεχόμενα άκριτα, αντιδεοντολογικά και αντιδημοσιογραφικά τα αναφερόμενα, πλειοδότησαν και τα διακόσμησαν με βαρύγδουπους ψευδείς σχολιασμούς.
    Φυσικά η ιστοσελίδα αυτή δεν σκέφθηκε να ζητήσει και την άποψη τη δική μας. Ετσι ζητήσαμε επίσημα να δημοσιεύσουν και την δική μας θέση. Το αποτέλεσμα ήταν ότι ΜΑΣ ΑΓΝΟΗΣΑΝ. ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΜΑΣ ΑΓΝΟΗΣΑΝ, ΕΜΑΣ, ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ, αλλά επανήλθαν και πλειοδότησαν με άλλο ένα ΤΕΡΑΤΩΔΕΣ ΨΕΜΜΑ, συμπληρώνοντας το κίτρινιο «ρεπορτάζ» τους με τεράστιους τίτλους στις 29-11-2016 : ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΑ κοινόχρηστη η λέξη ζέα-το τέλος μιάς κόντρας.
    Ας βάλουμε όμως τα πράγματα στην θέση τους:
    Ολοι οι καταναλωτές μας και όλη η Ελλάδα , στη στεριά και στα νησιά μας έχουν γνωρίσει εδώ και 35 χρόνια από το Αγρόκτημά μας το δίκοκκο στάρι. Ολοι γνωρίζουν πως τα προϊόντα μας από το στάρι αυτό τα ονομάζουμε ΖΕΑΣ (αλεύρι , ζυμαρικά, ψωμί, παξιμάδια κλπ).
    Από το 2009 έχουν καταχωρισθεί πλήθος σημάτων μας με την ένδειξη αυτή (ΑΛΕΥΡΑ ΖΕΑΣ, ΖΥΜΑΡΙΚΑ ΖΕΑΣ κλπ), όπως βεβαίως και άλλα σήματα με άλλες ενδείξεις (Πτισάνη, Τουταγχαμών κα)
    Επίσης έχουμε και Κοινοτικό-Ευρωπαϊκό σήμα με την ένδειξη “ΑΛΕΥΡΑ ΖΕΑΣ” .
    Στα πλαίσια καταχώρησης του Κοινοτικού-Ευρωπαϊκού Σήματός μας το 2014 η εταιρεία ΛΟΥΛΗ ΑΕ μας πήγε στα Ευρωπαίκά Δικαστήρια και ΕΧΑΣΕ ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΑ, με αποτέλεσμα να κατοχυρωθεί το Ευρωπαϊκό μας Σήμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. (ΜΕΡΟΣ 2ο συνέχεια..)

    Έχουμε καταχωρημένα για τα προϊόντα μας ΔΩΔΕΚΑ (12) ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΑ ΣΗΜΑΤΑ .
    Το 2016 η ίδια εταιρεία ΛΟΥΛΗ ΑΕ μαζί με τούς αλευροβιομηχάνους μας πήγε στην Επιτροπή Σημάτων τού Υπουργείου ζητώντας να διαγραφούν όλα τα σήματά μας. ΕΧΑΣΑΝ και εκεί όλες τις υποθέσεις και η ΛΟΥΛΗΣ και οι αλευροβιομήχανοι, ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΤΑΧΩΡΗΜΕΝΑ ΣΗΜΑΤΑ ΜΑΣ.
    Ταυτόχρονα τούς πήγαμε και εμείς στη Επιτροπή σημάτων γιατί θέλανε να βγάλουν ετικέττα με την ένδειξη ΖΕΑΣ στο αλεύρι τους. Η επιτροπή τού Υπουργείου απέρριψε τις ανακοπές μας χωρίς να λάβει υπ’ όψη της ούτε την ιστορία των σημάτων μας ούτε το πλήθος των συντριπτικών μας επιστημονικών αποδείξεων. Αυτό μόνο τα Δικαστήρια θα το κάνουν. Αυτό ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΚΑΤΑΧΩΡΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΣΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ γιατί η απόφαση αυτή δεν είναι ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ, λέγεται ΑΤΟΜΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ και την προσβάλαμε ήδη στα Διοικητικά Δικαστήρια τα οποία είναι τα μόνα αρμόδια να αποφασίσουν. Τελεσίδικες λέγονται οι αποφάσεις των Δικαστηρίων μετά το Εφετείο και όχι βέβαια οι πράξεις των επιτροπών τού Δημοσίου.
    Κι όμως οι τίτλοι στις αναρτήσεις τους είναι τεράστιοι και κίτρινοι και μιλάνε για τελεσίδικες αποφάσεις. Ούτε οι ίδιοι οι αλευροβιομήχανοι δεν πιστεύουν στα μάτια τους με την διαστρέβλωση και τα ψεύδη.
    Ας αφήσουμε δε και τον μοναχικό στρατευμένο συνταξιούχο καθηγητή ΤΕΙ πού έχει πάρει σβάρνα τα ηλεκτρινικά sites, όποια τον δέχονται, και αναμασάει τις ψεύτικες ανακοινώσεις των αλευροβιομηχάνων.
    Μέχρι να αποφασίσουν τα ΔΙΚΑΣΤΉΡΙΑ, η Λούλης ΑΕ και οι αλευροβιομήχανοι δεν έχουν δικά τους Σήματα πού να γράφουν ΖΕΑΣ, ούτε πολύ περισσότερο μπορούν να τα βάλουν στις ετικέττες τους.
    Για το λόγο αυτό έχουν κυκλοφορήσει με άλλη ονομασία το αλεύρι τους , το λένε ΑΛΕΥΡΙ ΖΗΝ , όποιος το ξέρει, ΟΧΙ ΑΛΕΥΡΙ ΖΕΑΣ .
    Είναι κοινός τόπος ότι οι αποφάσεις της Επιτροπής προσβάλλονται στα αρμόδια δικαστήρια. Εδώ προσβάλλονται αποφάσεις Δικαστηρίων στο Εφετείο και η πρωτόδικη απόφαση αλλάζει. Έτσι είναι οι Δημοκρατίες, έτσι είναι το Ελληνικό Δίκαιο , έτσι είναι το Δίκαιο όλης της πολιτισμένης ανθρωπότητος.
    Εύκολα καταλαβαίνει ο κόσμος ότι όταν τους συνέφερε (στην Ευρωπαϊκή Ενωση) η ένδειξη ΖΕΑΣ στα δικά μας σήματα πού είναι και παμπάλαια τους ενοχλούσε και ήθελαν να την κάνουν δική τους, ΝΑ ΜΗΝ ΤΗΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΑΛΛΟΣ, ψευδόμενοι ότι είχαν παλαιότερα σήματα. Οταν δεν τους συνέφερε (στο Ελληνικό Υπουργείο Εμπορίου), η ένδειξη ΖΕΑΣ τάχα είναι κοινόχρηστη, γιατί υπάρχει τάχα το δημητριακό ΖΕΑΣ.
    Δεν υπάρχει τέτοιο δημητριακό , μόνο η ονομασία των προϊόντων μας. Εδώ δεν ξέρουν καλά-καλά το δίκοκκο στάρι και ρωτούν δεξιά και αριστερά. Βρήκαν, όπως λένε και από το Ινστιτούτο Σιτηρών, δίκοκκα με καρτελάκι, παράγωγα υβρίδια του σταριού simetto. Η επίσημη εμπορική ονομασία τους είναι Padre pio και antigola και μετά μιλάνε για συνέχεια από την αρχαιότητα.
    Ανακεφαλαιώνοντας : Σύμφωνα λοιπόν με το Ελληνικό Δίκαιο αρμόδια να κρίνουν κυριαρχικά τα θέματα σχετικά με την ένδειξη “ΖΕΑΣ” είναι τα Διοικητικά Δικαστήρια. Αυτό γίνεται με την λεγόμενη Προσφυγή, η οποία προϋποθέτει απορριπτική απόφαση της Επιτροπής Σημάτων, πού είναι ΑΤΟΜΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ.
    Μέχρι να τελειώσουν τα αρμόδια Διοικητικά Δικαστήρια , και αυτό παίρνει χρόνια, τα σήματά μας προστατεύονται καί ενώπιον των Πολιτικών Δικαστηρίων.
    Για αυτό άλλωστε κατά ρητή επιταγή τού Νόμου οι αποφάσεις της Διοικητικής Επιτροπής αναστέλλονται αυτοδικαίως με την άσκηση προσφυγής.

    Οι αλευροβιομήχανοι δεν έχουν σεβασθεί τον κόπο των αγροτών, θέλουν μόνο να επιβάλουν όσο το δυνατόν χαμηλότερες τιμές στα προϊόντα πού παράγουν οι αγρότες. Πολύ περισσότερο όταν οι ίδιοι οι αγρότες ξεφεύγουν από τα χέρια τους και μεταποιούν και διακινούν τα προϊόντα τους μόνοι τους, όπως εμείς. Ακόμα δε περισσότερο δεν μπορούν να δεχθούν όταν ένας αγρότης , μία αγροτική επιχείρηση ανεξαρτητοποιήθηκε και αριστεύει στο χώρο της διατροφής.
    Είναι σίγουρο πως οποιοδήποτε όνομα και να είχαμε δώσει στα προϊόντα μας, όπως Γιώργο, Γιάννη, Μαρίτσα, πάλι θα ήθελαν να το οικειοποιηθούν. Έτυχε να είναι το ΖΕΑΣ.

    Δεκέμβριος 2016
    Αγρόκτημα Αντωνόπουλου
    Δίλοφο

    ΑπάντησηΔιαγραφή