Τα επώνυμα άρθρα καθώς και οι αναδημοσιεύσεις από άλλους ιστότοπους εκφράζουν τις απόψεις των συντακτών τους. Τα υπόλοιπα κείμενα του ιστολογίου εκφράζουν την άποψη της συντακτικής ομάδας.
Από σήμερα (9/3/2016) ξεκινάμε την δημοσίευση (στο αριστερό side bar του ιστολογίου, στο πάνω μέρος) των Τεχνικών Δελτίων Γεωργικών Προειδοποιήσεων για την Πρέβεζα, που ξεκίνησε να συντάσσει το Περιφερειακό Κέντρο Προστασίας Φυτών και Ποιοτικού Ελέγχου Ιωαννίνων, με βάση τα στοιχεία του Μετεωρολογικού Σταθμού που εγκαταστάθηκε πρόσφατα στην Πρέβεζα. Η αρχή γίνεται με το Τεχνικό Δελτίο Πατάτας (7-3-2016) και θα ακολουθήσουν Δελτία και για άλλες καλλιέργειες.

Πέμπτη, 16 Ιανουαρίου 2014

Επιστολή διαμαρτυρίας του ΓΕΩΤΕΕ Κ. Μακεδονίας για την εμπορία των γεωργικών φαρμάκων. Τι προβλέπει το πολυνομοσχέδιο του ΥΠΑΑΤ.

Το Παράρτημα Κεντρικής Μακεδονίας του ΓΕΩΤΤΕ μας κοινοποίησε επιστολή διαμαρτυρίας που απέστειλε προς τον Πρωθυπουργό, με την οποία εκφράζει την αντίθεσή του και τις έντονες ανησυχίες του για τις προωθούμενες διατάξεις περί εμπορίας γεωργικών φαρμάκων, στο νέο πολυνομοσχέδιο του ΥΠΑΑΤ. 
 Ολόκληρη η επιστολή έχει ως εξής: 

 Θέμα: «Αίτημα παρέμβασης και έντονη διαμαρτυρία για τις μεθοδεύσεις σχετικά με την εμπορία των γεωργικών φαρμάκων στο κατατεθειμένο πολυνομοσχέδιο του Υπ.Α.Α.Τ.»

 Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ, 
  η διασφάλιση της δημόσιας υγείας, η προστασία του περιβάλλοντος και η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των Ελληνικών προϊόντων θα έπρεπε να αποτελούν ύψιστη προτεραιότητα για την Κυβέρνησή σας, αλλά δυστυχώς, βρισκόμαστε στη δυσάρεστη θέση να σας ενημερώσουμε ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με μία αιφνιδιαστική πράξη που ουσιαστικά μας εξαπάτησε, εισηγείται τη νομοθέτηση προβλέψεων που θα άρουν τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας και την προστασία του περιβάλλοντος και θα οδηγήσουν στην πιθανή σοβαρή υποβάθμιση των Ελληνικών αγροτικών προϊόντων.
   Συγκεκριμένα, ενώ στο στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης του κατατεθέντος πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων υιοθετήθηκε αναλυτική πρόταση του Παραρτήματός μας για τη θέσπιση της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης των γεωργικών φαρμάκων που κατέτεινε στον εξορθολογισμό και στη βελτίωση της φυτοπροστασίας στη χώρας μας, με την κατάθεση του νομοσχεδίου αποσύρθηκε το μεγαλύτερο μέρος της πρότασης αφήνοντας μόνο λίγες γενικόλογες και αόριστες αναφορές που καθιστούν ανενεργή τη συνταγογράφηση (είχε και στο παρελθόν νομοθετηθεί γενικά και αόριστα και ουδέποτε εφαρμόσθηκε), για να φθάσουμε δύο ημέρες πριν την αναμενόμενη ψήφιση του πολυνομοσχεδίου στην απαράδεκτη και αιφνιδιαστική κατάθεση τροποποίησης των υφιστάμενων διατάξεων που θεσπίζει πλέον τη μερική απασχόληση του υπάρχοντος υπεύθυνου επιστήμονα στα καταστήματα εμπορίας των γεωργικών φαρμάκων.
  Πέραν της παγκόσμιας πρωτοτυπίας του παραλογισμού ο υπεύθυνος επιστήμονας να εργάζεται με μερική απασχόληση, δηλαδή ο υπεύθυνος να μην έχει τη δυνατότητα να ελέγχει το σύνολο της διαδικασίας για την οποία θα του αποδοθούν ευθύνες, αντικαθίσταται ταυτόχρονα και η παροχή των επιστημονικών υπηρεσιών του γεωπόνου κατά την εμπορία των γεωργικών φαρμάκων που υπήρχε μέχρι σήμερα στην πατρίδα μας για δεκαετίες, με τις αμφισβητούμενες, επικίνδυνες και σίγουρα ανεπαρκείς υπηρεσίες ενός πωλητή (απόφοιτου Γυμνασίου ή και Δημοτικού) που θα έχει παρακολουθήσει μόνο ένα σεμινάριο 65 ωρών για την εμπορία των γεωργικών φαρμάκων. Κι όλα αυτά στη χώρα που έχει ως παραγωγικό της πρότυπο στον πρωτογενή τομέα της οικονομίας, την παραγωγή ποιοτικών και ασφαλών προϊόντων, τα οποία πρέπει να απολαμβάνουν υψηλή τιμή πώλησης για να καλυφθεί το ενδογενές υψηλό κόστος παραγωγής. 
 Η απαράδεκτη μεθόδευση της πολιτικής ηγεσίας του Υπ.Α.Α.Τ. να φέρει αιφνιδιαστικά μία τόσο σημαντική τροποποίηση δύο μόνο μέρες πριν την αναμενόμενη ψήφιση του πολυνομοσχεδίου και ενώ στο στάδιο της δημόσιας διαβούλευσης παραπλάνησε τον Ελληνικό Λαό με την κατάθεση διατάξεων προς την αντίθετη κατεύθυνση που ενίσχυαν την εφαρμογή της επιστήμης στην υπηρεσία του αγρότη και τις οποίες στη συνέχεια απέσυρε, αποδεικνύει περίτρανα τη Μακιαβελική νοοτροπία των εμπνευστών της, οι οποίοι έχοντας χάσει την επαφή με την πραγματικότητα, ζούνε τη δική τους πολιτική Πομπηία, καθώς η συσσωρευμένη πολιτική οργή γεωτεχνικών και αγροτών για όσα σχεδιάζονται και εφαρμόζονται τους τελευταίους μήνες σύντομα θα εκραγεί σαν ηφαίστειο… 
 Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ, 
 σε μία ύστατη προσπάθεια να διασώσουμε την υγεία των Ελλήνων και ξένων καταναλωτών, το Ελληνικό φυσικό περιβάλλον, αλλά και τη φήμη των ποιοτικών αγροτικών προϊόντων μας που κινδυνεύουν από τη νομοθέτηση της ανεξέλεγκτης και χωρίς επιστημονική καθοδήγηση εμπορίας των γεωργικών φαρμάκων, σας καλούμε να σώσετε την αξιοπιστία της Κυβέρνησής σας με την άμεση απόσυρση των επίμαχων διατάξεων. 

 Για την Διοικούσα Επιτροπή του Παραρτήματος 
 Κεντρικής Μακεδονίας του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. 
 Ο Πρόεδρος 
 Δρ. Αθανάσιος Σαρόπουλος 

 Ας δούμε όμως τι ακριβώς προβλέπει το πολυνομοσχέδιο για το επίμαχο ζήτημα της εμπορίας γεωργικών φαρμάκων, με την επιφύλαξη πάντα ότι δεν πρόκειται για ψηφισμένο κείμενο αλλά για το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε και συζητείται στη Βουλή (οι υπογραμμίσεις δικές μας): 

 Το άρθρο 35 του ν.4036/2012 αντικαθίσταται ως ακολούθως: 
 « Άρθρο 35 
Εμπορία γεωργικών φαρμάκων 
 1. α) Επιτρέπεται η εμπορία γεωργικών φαρμάκων μόνο από ειδικά καταστήματα που πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές και διαθέτουν υπεύθυνο επιστήμονα. Οι πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις, όπως οι κατηγορίες αυτές προσδιορίζονται στη Σύσταση αριθ. 2003/361/ΕΚ
της Επιτροπής (L 124/36/20.5.2003) δύνανται να απασχολούν υπεύθυνο επιστήμονα μερικής απασχόλησης.

 β) Ως υπεύθυνος επιστήμονας ορίζεται γεωπόνος πτυχιούχος Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος ( ΑΕΙ ) και από τους τεχνολόγους γεωπονίας πτυχιούχους Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος ( ΤΕΙ ) ότι ορίζεται στις διατάξεις του π.δ. 109/1989 ( Α’47 ) ή κάτοχος ισότιμου πτυχίου ή διπλώματος αντίστοιχης ειδικότητας σχολής κράτους μέλους της ΕΕ ή χώρας εκτός ΕΕ με βάση την αρχή της αμοιβαιότητας
 γ) Για την πώληση των γεωργικών φαρμάκων, τα καταστήματα εμπορίας αυτών μπορούν να διαθέτουν και υπάλληλο-πωλητή επιπλέον του υπεύθυνου επιστήμονα. Ο υπάλληλος-πωλητής γεωργικών φαρμάκων πρέπει είτε να πληροί τις προϋποθέσεις της περίπτωσης β της παρούσας παραγράφου, είτε να είναι κάτοχος πιστοποιητικού κατάρτισης υπευθύνου εμπορίας γεωργικών φαρμάκων, σύμφωνα με την παρ.2 του άρθρου 19, είτε να είναι ισότιμα καταρτισμένος σε άλλο κράτος – μέλος της Ε.Ε. για την εμπορία γεωργικών φαρμάκων, ώστε να διασφαλίζεται το ίδιο επίπεδο ασφάλειας για τον άνθρωπο, την υγεία των φυτών και των ζώων και την προστασία του περιβάλλοντος. 
 δ) ο υπεύθυνος επιστήμονας ή/και ο υπάλληλος-πωλητής γεωργικών φαρμάκων διενεργούν τις πωλήσεις των γεωργικών φαρμάκων και είναι υπεύθυνοι για την ορθή εκτέλεση της συνταγής χρήσης αυτών, που προβλέπεται στην παρ.4, ιδίως ως προς: αα) τη συνταγογραφείσα δραστική ουσία και τα εγκεκριμένα εμπορικά σκευάσματα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν, ββ) την εγκεκριμένη δοσολογία- ποσότητα του σκευάσματος και γγ) την παροχή οδηγιών για τον τρόπο εφαρμογής του εμπορικού σκευάσματος – ψεκαστικού διαλύματος ανάλογα με τα μέσα εφαρμογής του κάθε παραγωγού, όπως κατάλληλη πίεση. Επίσης, έχουν την υποχρέωση να παρέχουν γενικές πληροφορίες σχετικά με τους πιθανούς κινδύνους για τον άνθρωπο και το περιβάλλον από την χρήση των γεωργικών φαρμάκων, ιδίως σχετικά με τις πηγές κινδύνου, την έκθεση του χρήστη, τον ορθό τρόπο αποθήκευσης, το χειρισμό και την εφαρμογή, την ασφαλή διάθεση του ψεκαστικού διαλύματος που απομένει μετά την εφαρμογή, τη διαχείριση των κενών συσκευασίας και τις εναλλακτικές λύσεις χαμηλού κινδύνου. 
..................................................................................................................
 4. Προϋπόθεση για την άσκηση χονδρικής ή λιανικής εμπορίας γεωργικών φαρμάκων αποτελεί η απασχόληση του υπεύθυνου επιστήμονα ή/και υπαλλήλου-πωλητή κατά τη χρονική διάρκεια της πώληση γεωργικών φαρμάκων
 5. α) Προϋπόθεση για τη λιανική πώληση γεωργικού φαρμάκου σε επαγγελματία χρήστη είναι η έκδοση συνταγής, για τη χρήση του, από επιστήμονα, που πληροί τις προϋποθέσεις της περίπτωσης β της παρ.1 
 β) Η έκδοση συνταγής δύναται να γίνεται τη στιγμή της πώλησης των γεωργικών φαρμάκων, εφόσον η πώληση του γεωργικού φαρμάκου διενεργείται από τον υπεύθυνο επιστήμονα ή υπάλληλο –πωλητή που πληροί τις προϋποθέσεις της περίπτωση β της παρ. 1. Στην περίπτωση αυτή, η ηλεκτρονική καταγραφή σε ειδικό έντυπο της πώλησης των γεωργικών φαρμάκων, σύμφωνα με την παρ.5 του άρθρου 36, μπορεί να υπέχει θέση συνταγής χρήσης γεωργικού φαρμάκου αναφέροντας πλήρως τα στοιχεία του επιστήμονα που την εξέδωσε. 
 γ) μετά την 26η Νοεμβρίου 2015, η λιανική πώληση γεωργικών φαρμάκων για επαγγελματική χρήση γίνεται εφόσον εξασφαλισθεί ότι η χρήση τους γίνεται από πρόσωπο ή υπό την επίβλεψη προσώπου, στο οποίο έχει χορηγηθεί πιστοποιητικό επαρκούς γνώσης των θεμάτων ορθολογικής χρήσης των γεωργικών φαρμάκων, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 33 και την Οδηγία 2009/128/ΕΚ. Ο επιβλέπων τη χρήση αναλαμβάνει την ευθύνη για την χρήση γεωργικών φαρμάκων και υποχρεούται αμέσως μετά την χρήση αυτών να το καταγράφει ενυπόγραφα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου